کسب و کار اینترنتی چیست ؟ کسب درآمد از اینترنت

دوشنبه 19 آذر 1397
11:58
مبین

کسب و کار اینترنتی چیست ؟

قبل از اینکه کسب و کار اینترنتی را تعریف کنیم باید ابتدا مفهوم کسب و کار را بدانیم پس ابتدا کسب و کار را تعریف می کنیم تا دید بهتری نسبت به راه اندازی کسب و کار اینترنتی و تعریف کسب و کار اینترنتی داشته باشیم.

تعریف کسب و کار از دیدگاه wikipedia :


کسب و کار (به انگلیسی: Business)، یک سازمان است که برای فراهم کردن کالا، خدمات یا هر دو به مشتری ایجاد شده است. کسب و کار در اقتصاد سرمایه‌داری حکم‌فرماست، بیشتر کسب و کارها که مالک آن‌ها بخش خصوصی است برای این ایجاد شده‌اند که سودساز باشند و دارایی صاحب‌شان را بیشتر کنند. کسب و کارها می‌توانند ناسودبر باشند یا مالک آن‌ها دولت باشد.


از کسب و کاری که چندین فرد در دارایی آن شریک باشند با عنوان شرکت یاد برده می‌شود، هر چند که این واژه تعریف دقیق‌تری نیز دارد. پترس و پلومن، از صاحب نظران این حوزه، بر این باورند که هر نوع خرید و فروش کسب وکار نیست، بلکه کسب وکار هر نوع تبادل تکرار شونده و تجدید پذیر است.


معمولاً کسب و کار در شکل خصوصی آن نمود پیدا می کند که تلاش دارد بر سود بیشتر یا فروش بیشتر تمرکز کند و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. اما در شکل دولتی آن بیشتر مشارکت تعداد بیشتری از افراد جامعه اهمیت دارد.حال می توانیم به این سوال پاسخ دهیم کسب و کار اینترنتی چیست ؟


تعریف کسب و کار اینترنتی کسب و کار اینترنتی چیست ؟

کسب و کار اينترنتي چیست ؟ کسب و کارآنلاین یا یا اینترنتی یا (iBusiness)، به نوعي از کسب و کارها گويند که فعاليت آنها بر روي اينترنت و مبتني بر پتانسيل هاي اينترنت است.کسب و کار اينترنتي نوعي “کسب و کار الکترونيک” است با دو ويژگي منحصر به فرد:


ايده کسب و کار بر قابليت ها و امکانات اينترنت استوار است و بدون آن ادامه کاسبي ميسر نيست.

تمام (يا عمده) فعاليت شرکت بر روي اينترنت انجام مي شود.

در مورد راه اندازی کسب و کار اینترنتی (که با جزئیات بیشتری در ادامه بررسی خواهد شد) یا در پاسخ به این سوال که کسب و کار اینترنتی چیست ؟ می توانیم این تعریف را نیز ارائه دهیم : هر کسب و کاری که در فضای اینترنت راه اندازی و مدیریت می شود و منجر به کسب درآمد شود کسب و کار اینترنتی نامیده می شود.


اگر در اینترنت و موتور های جستجو در هر حوزه ای به دنبال کسب و اطلاعات باشید وب سایت هایی به شما معرفی می شوند که به عنوان نمونه می توان سایت دیجی کالا , سایت شیپور , آپارات … معرفی کرد.انواع کسب و کار اینترنتی متفاوتی را می توان در سطح اینترنت یافت که هرکدام با روش های خاص خود اقدا م به کسب در آمد از اینترنت می کنند روش بازاریابی اینترنتی هرکدام متفاوت است هرکدام در حوزه تجارت الکترونیک دارای مدل کسب و کار خود هستند و به همین دلیل مدل درآمدی هرکدام نیز با بقیه متفاوت خواهد بود.


انواع کسب و کار اینترنتی

همانطور که قبلا هم گفتیم انواع کسب و کار را می توانیم در سطح اینترنتی پیدا کنیم که براساس مدل کسب و کار خاص خود دارای مدل درآمدی و خدمات متفاوتی نیز می باشند در زیر نمونه هایی از انواع کسب و کار اینترنتی را معرفی می کنیم:


انواع کسب و کار اینترنتی کسب و کارهای اینترنتی فروش محصولات و کالا ی فیزیکی

مانند وب سایت دیجی کالا ، وب سایت بامیلو و . . .


انواع کسب و کار اینترنتی کسب و کار های اینترنتی فروش خدمات

سایت های فروش خدمات بلیط هواپیما و قطار…


انواع کسب و کار اینترنتی کسب و کار های اینترنتی فروش محتوای آموزشی و محصولات دیجیتال

مانند وب سایت فرانش یا نت آموز


هزینه اولیه برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

سرمایه اولیه برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی نسبت به راه اندازی کسب و کارهای فیزیکی بسیار ناچیز است. اما بعضی وقت ها افراد ایده های جدیدی دارند در این صورت راه اندازی کسب و کار اینترنتی برپایه این نوع ایده ها به سرمایه ی بیشتری نیاز دارد.


خواندن این مقاله پیشنهاد می شود: انواع مدل های کسب و کار اینترنتی


حال که یاد گرفتیم کسب و کار اینترنتی چیست ؟ و انواع کسب و کار اینترنتی را بررسی کردیم بهتر است مزایا و معایب این نوع کسب و کار ها را نیز برسی کنیم تا وارد مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی شویم.


مزایای کسب و کار اینترنتی

شاید بابررسی های صورت گرفته این سوال در ذهن شما مطرح شود که کسب و کار آنلاین یا راه اندازی کسب و کار اینترنتی چه مزیت هایی نسبت به کسب و کار های فیزیکی دارند؟ در این قسمت نمونه هایی از مزایایی کسب و کار مجازی را ذکر می کنیم.


ارتباط دوسویه

فرایند های خودکار

عدم محدودیت زمانی

ابزار تبلیغاتی قدرتمند

شبکه گسترده همکاران

بازاریابی اینترنتی قدرتمند

افزایش زمان مفید در طول روز

اداره همزمان چند کسب و کار

دسترسی به اطلاعات فروشگاه

دسترسی آسان به اطلاعات شما

بالا رفتن ارزش و اعتبار تجاری تان

عدم محدودیت مکانی و جغرافیایی

نبودن محدودیت های تبلیغات چاپی

تغییرات سریع و راحت در کسب و کار

فروشگاهی که هرگز تعطیل نمی شود

سایت شما، کاتالوگی از کسب و کار شما

اطلاع رسانی و ارائه ی خدمات بهتر به مشتریان

هزینه بسیار پائین راه اندازی کسب و کار اینترنتی


در مورد تک تک مزایایی که ذکر شد درمقاله زیر توضیح داده ایم


معایب کسب و کار اینترنتی

نیاز به ایده و خلاقیت دارد.

نیازمند ارتباط مستمر با کاربران

نیاز به زمان و صبر و حوصله دارد.

نیاز به اعتماد سازی بلند مدت دارد.

نیاز به شبکه سازی قوی و جذب کاربران هدفمند

حساسیت بیشتری نسبت به کسب و کارهای دیگر دارد.

بروز بودن مجموعه هدایت کننده کسب و کار در مسائل آموزشی و پشتیبانی

تفاوت کسب و کار آنلاین با شغل اینترنتی چیست؟


سایتهایی مانند پونیشا، و برنامه جو در زمینه برون سپاری و مشاغل اینترنتی فعالیت می کنند. در این سایت ها فریلنسرهای بسیار زیادی وجود دارند که افراد می توانند فعالیت های مورد نظر خود را به صورت پروژه ای و با هزینه دلخواه و توافقی به آن ها بسپارند.


اما دامنه یک کسب و کار آنلاین نسبت به شغل اینترنتی بسیار گسترده تر است. مدیران کسب و کارهای اینترنتی، بسیاری از فعالیت های روزمره خود را برون سپاری می کنند و به این واسطه علاوه بر کاهش هزینه های جاری، از طریق تیم سازی، فشار کار فردی را از دوش خود بر می دارند.


این کار سبب می شود مدیران کسب و کار های آنلاین علاوه برتخصص خود از تخصص سایر افراد نیز بهره مند شوند و از آنها نیز استفاده کنندکه علاوه بر کاهش فشار کاری و درگیری زیاد با کسب و کار باعث پیشرفت کار و مدیریت بهتر زمان نیز می شود.


راه اندازی کسب و کار اینترنتی

برای شروع و راه اندازی کسب و کار اینترنتی تان من پیشنهاد می کنم کسب و کارتان را بر اساس علاقه و تخصص و مهارت تان راه اندازی کنید زیرا زمانیکه به حوزه ای علاقه داشته باشید و از آن لذت ببرید یا در آن زمینه مهارت و تخصص داشته باشید موفقیت شما در آن کسب و کار روز به روز بیشتر می شود .


دلایل راه اندازی کسب و کار اینترنتی بر اساس مهارت و تخصص

ایده های خیلی خوبی به ذهن شما می رسد.

علاقه و تسلط شما به کسب و کار تان بیشتر می شود.

هیچ محدودیتی در ارائه خدمات و اطلاعات نخواهید داشت.

خدمات و اطلاعات دقیق و جامع تری را به کاربران ارائه می دهید.

قدرت پشتیبانی شما نسبت به محصولات و خدماتتان افزایش پیدا می کند.

آینده بهتری را برای کسب و کارتان تصور می کنید و برنامه ریزی هدفمندی خواهید داشت.

نقطه شروع برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی “ایجاد یک برنامه تجاری” یا مدل کسب و کار است. شما باید بازار هدف خود را بشناسید ، رقیبان خود را شناسایی کنید، بودجه مورد نظر را برای انجام پروژه جذب کنید تا بتوانید برای خود مشتریان وفادار بسازید تمامی این موارد نیازمند داشتن علم بازاریابی اینترنتی برای مدیران کسب و کار آنلاین یا کسب و کار مجازی می باشد.


مراحل اصلی راه اندازی کسب و کار اینترنتی

حال که دانستیم کسب و کار اینترنتی چیست مزایا و معایب کسب و کار اینترنتی و انواع کسب و کار اینترنتی را بررسی کردیم حالا می توانیم نسبت به راه اندازی کسب و کار اینترنتی اقدام کنیم. باتوجه به اهداف انواع کسب و کار اینترنتی مراحل اصلی راه اندازی کسب و کار اینترنتی به عوامل زیر وابسته است:


بازار ایده را پیدا کنید

یک اسم را به عنوان برند مشخص کنید

مدل کسب و کار خود را تعیین کنید

حداقل بودجه لازم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی را تامین کنید

وبسایت خود را راه اندازی کنید و به فروشگاه ساز متصل کنید در صورت نیاز تولید محتوا کنید

محصولات و خدمات مرتبط به مهارت و تخصص خود را طراحی کنید

برنامه بازاریابی کسب و کارتان را پیاده کنید ازجمله سئو , ایمیل مارکتینگ ,تبلیغات, شبکه های اجتماعی و…

کسب و کار خود را بهبود و توسعه دهید خدمات پشتیبانی خود را برای مشتریان گسترش دهید

امنیت کسب و کار اینترنتی خود را با بهبود امنیت وب سایت کسب و کار تضمین کنید

صبر و حوصله کافی برای جذب ترافیک و کاربران هدفمند داشته باشید

مهم ترین نکات انواع کسب و کار اینترنتی

انتخاب یک بازار هدف کوچک برای شروع کار

تسلط بر بازاریابی و فروش آنلاین و غیر آنلاین

الگو گرفتن از شرکت ها و کسب و کار های موفق

کمک گرفتن از یک تیم یا مربی قوی در زمینه کسب و کار

انتخاب کسب و کار بر اساس علاقه مندی و اشتیاق شما

یروی و الگو گرفتن از افراد موفق در زمینه کسب و کار آنلاین

یادگیری و استفاده از ابزارهای حرفه ای برای مونیتورینگ رقبای آنلاین

تسلط بر گرفتن رتبه از موتورهای جستجو در کلمات کلیدی بازارهدف

شناسایی و رصد دقیق رقیبان و استفاده از تکنیک ها و تاکتیک های آنها

موفقیت کسب و کار اینترنتی


پس از راه اندازی کسب و کار اینترنتی شما باید میزان موفقیت خودتان در کسب و کار اینترنتی را اندازه گیری کنید.برای اندازه‌گیری موفقیت کسب و کار اینترنتی و بهینه سازی سایت یا هر نوع فعالیت بازاریابی اینترنتی یا فروش اینترنتی، شاخص‌هایی وجود دارد که هر کدام معنایی خاص دارند.در تجارت الکترونیک به این نوع شاخصها شاخص عملکردی می گویند.


مهم ترین شاخص های عملکردی در اندازه‌گیری موفقیت کسب و کار آنلاین

تعامل کاربران با سایت

این شاخص نشان دهنده میزان اثربخشی سایت شما در جذب مشتری های بالقوه است.


تعداد بازدید سایت

این شاخص بیانگر این است که سایت شما در هر بازه زمانی (روز ، هفته، ماه) چه میزان بازدید داشته است. درواقع هر چه این عدد بیشتر باشد وضعیت سایت ما نیز بهتر است .


خالص بازدید سایت

در شاخص قبلی اگر یک کاربر در دو روز متفاوت، پیاپی به سایت شما سر بزند، هر بار جزو بازدید ها به حساب می آید. اما در این شاخص هر شخص فقط یک بار به حساب می آید.


نرخ بازگشت

این مقدار درصد افرادی را نشان میدهد که نسبت به کل افرادی که سایت را مشاهده کردند ، بیش از یک بار وارد سایت شما شدند. بنابراین هر چه این مقدار بیشتر باشد یعنی رضایت کاربرانی که از سایت شما بازدید می کنند زیادتره.


متوسط زمان بازدید

این شاخص به شما نشان میدهد به طور متوسط هر کاربر چه مدتی در سایت شما به گردش میپردازد؛ این شاخص یکی از نرخ های مهمی است که بیانگر میزان موفقیت در نگهداری کاربران در سایتتان میباشد.


یکی از مهمترین نکاتی که صاحب هر کسب و کار آنلاین در راه اندازی کسب و کار اینترنتی و بعدازآن در فضای اینترنت و تجارت الکترونیک باید بداند این است که ترافیک وارد شده به سایتش از چه بخش هایی وارد می‌شود. به عبارت دیگر کدام سایت ها یا منابع اینترنتی، کابران را به سایت او هدایت میکند.


چرا همه به فکر کسب درآمد از اینترنت هستند؟

همانطور که اشاره کردم کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد از اینترنت مزایای زیادی دارد و یکی از دلایل اصلی که باعث می شود افراد به دنبال کسب درآمد اینترنتی باشند وجود همین مزیت هایی است که برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد که با هم چند مورد ازآنها را بررسی می کنیم.


کسب در آمد از اینترنت بدون نیاز به مدرک تحصیلی

در راه اندازی کسب و کار اینترنتی تحت هیچ شرایطی به مدرک دانشگاهی نیاز نیست هر شخص بسته به تخصص و علاقه ی خود در یک زمینه کاری می تواند با استفاده از کسب و کار اینترنتی کسب و کار دلخواه خود را راه اندازی کند و شروع به کسب درآمد از اینترنت نماید , یک مثال را باهم بررسی می کنیم اگر شما بخواهید در یک دانشگاه تدریس کنید بدون شک باید یک مدرک مرتبط به آن رشته را داشته باشید و این در حالی است که شما مجاز هستید فقط دروس مربوط به آن رشته را تدریس کنید ولی شاید شما چیزهای دیگری نیز بلد باشید و خیلی دوست داشته باشید برای مهارتی که دارید درسی برای تدریس انتخاب کنید ولی در محیط دانشگاه چنین چیزی عملا غیر ممکن است.



اما در کسب و کار اینترنتی اصلا شما نیاز به مدرک تحصلی ندارید چون اصلا کاربران اینترنتی به این موضوع اهمیتی نمی دهند که شخصی که در حال تدریس یک دوره ی آموزشی است چه مدرکی دارد آیا مرتبط است یانه؟ چون اصلا کاربران به دنبال مدرک مدرس نیستند بلکه دنبال نتیجه ای هستند که می خواهند از تدریس مدرس به دست آورند و این خود به تنهایی یک مزیت بسیار مهم است و بازار بسیار گسترده ای را هدف قرار می دهد که می تواند سود بسیار خوبی را برای مدرس داشته باشد .


مزیت دیگری که در این نوع کسب و کار اینترنتی وجود دارد عدم محدودیت زمان و مکان است اگر مدرس بخواهد به صورت حضوری تدریس کند نیازمند یک فضای فیزیکی برای برگزاری کلاس است و کلاس باید راس ساعت خاصی برگزار شود ولی در کسب درآمد از اینترنت یا کسب و کار آنلاین محدودیت زمانی و مکانی به معنی است و مخاطبان دوره می توانند در هر ساعتی از شبانه روز به محتویات دوره دسترسی داشته باشند و به این صورت هم در زمان و هم در هزینه صرفه جویی می شود که به نفع مخاطبان دوره و مدرس است.


کسب درآمد از اینترنت به سرمایه زیادی نیاز ندارد

یکی دیگر از مهم ترین دلایل راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کسب در آمد از اینترنت این است که کسب درآمد اینترنتی به سرمایه اولیه ی زیادی نیاز ندارد و همین مورد یک مزیت مهم برای راه اندازی کسب و کار است. در بسیار از موارد برای کسب درآمد اینترنتی اصلا نیاز به سرمایه گذاری هم نیاز نیست و از طریق روش هایی که برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد می توان درآمد اینترنتی داشت مثلا فروش محصولات از طریق انیستاگرام یا تلگرام.


کسب درآمد از اینترنت در خواب یا مسافرت

برای کسب درآمد از اینترنت یا کسب درآمد اینترنتی حتما نیاز نیست که شما بصورت 24 ساعته آنلاین باشید و کسب و کار خود را مدیریت کنید و همین مورد پتانسیل خیلی خوبی برای کسب و کار است یعنی شما تحت هر شرایطی در حال درآمد زائی از طریق اینترنیت هستید چه برای مدت طولانی به مسافرت بروید و چه در خواب باشید کسب و کار اینترنتی شما در حال درآمد زائی است و این مزیتی است که خیلی را به سمت راه اندازی کسب و کار اینترنتی می کشاند , دلیل دیگری که وجود دارد بحث خودکار سازی فرایندها در کسب و کار اینترنتی است به کمک تکنیک های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی کسب و کار اینترنتی شما به بازاریاب هم نیاز ندارد! خیلی از فرایند ها اتوماتیک است و همواره کار برای مدیران بسیار راحت شده است که در کسب و کار فیزیکی تقریبا این مزیت ها وجود ندارد.


کسب درآمد اینترنتی با کامپیوتر متصل به اینترنت

بیشتر کسب و کار ها در ابتدای راه اندازی کسب و کار دغدغه های دفتر کار و مجوزها را دارند که یکی از مزیت های خیلی خوب کسب و کارآنلاین عدم نیاز به مجوز و دفتر است که باعث می شود در ابتدای راه اندازی کسب و کار یکی از مهمترین اصول راه اندازی کسب و کار یعنی کاهش هزینه ها را رعایت کنیم .خیلی از کسب و کارها هستند که به دلیل هزینه های اولیه ی زیاد راه اندازی نمی شوند در حالی که در کسب درآمد اینترنتی بدون دفتر و مجوز هم می شود کار را شروع کرد و به مرور زمان کار را توسعه داد . کار در منزل با کسب و کار اینترنتی بسیار راحت شده است و کسب و کارهای زیادی هستند که در حال حاضر کسب و کارشان را از منزل مدیریت می کنند.


ارتباط راحت با مشتریان از طریق ابزارهای آنلاین

به لطف ابزارهای حوزه ی دیجیتال مارکتینگ ارتباط با مشتریان بصورت آنلاین بسیار راحت شده است شما در هر ساعتی از شبانه روز می توانید با مشتریان خود در ارتباط باشید , در بازاریابی اینترنتی ایجاد اعتماد در مشتریان بسیار مهم می باشد که به لطف ابزارهایی که وجود دارد امکان ایجاد ارتباط صمیمانه و تاثیر گذار در مشتریان وجود دارد و از همین طریق می توان میزان رضایتمندی در مشتریان را افزایش داد و آنها را به مشتریان وفادار کسب و کار تبدیل کرد.



[ بازدید : 22 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کسب و کار آنلاین است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]